Baştan sona web sitesi yapmak ve yayınlamak

Öncelikle amacımız ne? Nasıl bir web sitesi yapacağız?
Örnek olarak bir kurumsal firma sitesi yani firmamızı tanıtacak bir site yapmak istiyoruz diyelim.

İlk bilmemiz gereken şey domain ve hostingdir.
Domain alacağımız site isminin adıdır. Yani burhanettinkaya.com gibi. Hosting ise de bir sunucu bilgisayardır, hosting web sitemizin dosyalarını barındırmaktadır. İşte bu yüzden öncelikle domain ve hosting hizmeti almamız gerekmektedir.

Bunun için benim sürekli kullandığım ve güvenle tavsiye edebileceğim domain ve hosting firması host.net.tr 'dir. Bu firmadan güvenle domain ve hosting hizmeti alabilirsiniz. 1 Web sitesi için ortalama toplam bedel 40TL'dir.

Web sitenizin yayınlanabilmesi için bu hizmet bedelinden başka bir bedele ihtiyacınız yoktur.

Bundan sonra web sitesi yapmak için ilk olarak html adı verilen yani hyper text markup language yabancı kelime ifadesinin kısaltılmışı olan web programlama dilini bilmeniz gerekmektedir.

Html web programlama dilini aşağıdaki siteden videolu dersler ile öğrenebilirsiniz;
www.kariyervideo.com

Html web programlama dilinin yanında Css dilini de aynı siteden öğrenip, daha iyi bir site ortaya çıkarabilirsiniz.

Html ve Css web programlama dilini de öğrendikten sonra kendi çabalarınız ile kurumsal firmanızın tanıtımını yapabilecek şekilde bir web sitesi ortaya çıkarabilirsiniz. İlk başladığınız zamanlarda zorlanabilirsiniz, fakat pes etmediğiniz sürece web sitesi yapmak sizin için de kolay olacaktır.

Web sitemizi yaptık, gelelim kuru fasulyenin faydalarına. Nasıl yayınlayacağız?
Web sitesi yayınlamak msn adresimize ve facebook adresimize girmemiz kadar kolay bir işlemdir. Şaka değil gerçekten öyledir.

Web sitesi yayınlamak için nasıl msn programını indiriyorsak site yayınlamak için de FileZilla isimli programı indireceğiz. FileZilla programını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz;
filezilla-project.org/download.php

Programı indirdikten sonra;
Hosting hizmeti aldığınız firma size sunucu adresi, kullanıcı adı ve parola bilgileri vermiştir. İşte bu bilgiler ile FileZilla programından msn gibi kullanıcı adı ve şifre ile birlikte, msnden tek farkı sunucu adresi kısmına sunucu adresimizi veya bilmiyorsak siteadresimizi yazarak giriş yapabiliriz. FileZilla'ya giriş yaptıktan sonra hazırladığımız web sitesi dosyalarını filezilla da bağlandığımız alanda httpdocs klasörünün içerisine sürükleyerek bırakabiliriz. Dosyalarımızın aktarımı tamamlandığında web sitemiz yayınlanmış olacaktır.

Bu işleri yapmak için kendinizi gerçekten web sitesi yapmak konusunda inançlandırmalısınız ve öğreneceğiniz her adımı severek öğrenmelisiniz. Bu şekilde web sitesi yapmaya çalışırsanız gerçek başarıya ulaşabilirsiniz.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License