insan beyni neler yapabiliyor?

İnsan beyni neler yapabiliyor?

çünkü %1'den daha azını kullandığımız şimdi anlaşılıyor, bu da yeteneğimizin muazzam bir kısmı geliştirmeye halen uygun demektir.
Bu yazının o şaşırtıcı, kullanılmayan potansiyeli geliştirmenize yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. beyin hakkında son buluşların bazılarını özetlemektedir, en heyecan verici olan, beynin sağ ve sol yanlarının değişik zihinsel fonksiyonları içeren "beyin sahası" ile ilgili haberler de buna dahildir. Beynin yapısıyla ilgili bu buluşlar ve diğer gerçekler, beynin yapabileceği bağlantı şekillerinin sayısı anlatılıyor. Kendi zihinsel performansınızı ilerletirken bu bilgiyi kullanmanıza yardımcı oluyor.
Belleğinizin temel kapasitesini ve olayları, isimleri, yüzleri anımsama yeteneğinizi nasıl ilerletebileceğinizi; dinlerken dikkatinizi toplamaya yarayan anahtarları nasıl seçeceğinizi; gözlerinizin daha net, daha irdeleyici, daha geniş kapsamlı ve daha hızlı görme yeteneği ile ilgili buluşları anlatmaktadır. Görsel kapasiteniz okuma ve hızlı okuma ile doğrudan bağlantılıdır. Gözlerinizin normalde nasıl çalıştığı, okuma hızında ve verimde otomatik artış sağlamak için bu işlevin nasıl büyük ölçüde ilerletilebileceği çizimlerde gösteriliyor.
Bilgi daha sonra not tutmada ve düşüncenin yaratıcı düzenlemesinde uygulanıyor. Tuttuğunuz notların miktarını azaltma yöntemleri özetleniyor, bu yöntemlerle diğer teknikler birleştirilerek not tutmayı daha etkin kılmanız sağlanıyor. Bu yeni not tutma yeteneği ile yaratıcılık da artırılabiliyor. Yaratıcı düşünmeyi ilerletmenize yarayacak alıştırmalar ve örneklerle "beyni şemalandırmak" gibi teknikler anlatılıyor.
İnsanlara genellikle zihinsel gerilim veren iki alan, sayılar ve mantık, son iki bölümde kısaca tanıtılıyor.
Kendilerine ne söylenmiş olursa olsun, herkesin gizli matematiksel kapasitesi olduğu sayılar bölümünde gösteriliyor ve toplama, çıkarma, çarpma, bölmeyi daha çok özgüvenle ele almanın basit teknikleri özetleniyor. Başkaları kâğıt-kalemle dakikalar harcarken, sizin birkaç saniyede kafanızda zihinsel jimnastikler yapabilmenizi sağlayacak hızlı hesaplama teknikleri bu yazıda anlatılıyor.
Mantık ve irdeleme üzerine. İrdeleme, karar verme, kendi düşüncenizi netlikle sunma yeteneğinizi ilerletebileceğiniz on tane temel mantıklı düşünme alanı örneklerle özetleniyor.

http://www.cemalkondu.com/tr-TR/Blog/kisisel-gelisim/insan-beyni-neler-yapabiliyor-246/

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License